15/1/09

ESPELMES PER GAZA



Aturem la massacre del poble palestí!

Cada divendres a les 20,00 h.
(tal com vàrem quedar a la concentració de la setmana passada)

Espelmes per Gaza

Plaça de l'Ajuntament de Gavà.

Solidaritat amb el poble palestí!

Convoca: Associacions Gavà

9/1/09

EL PLA DE PONENT ÉS NOTÍCIA A "EL PUNT"

Notícia apareguda a El Punt:

divendres, 9 de gener de 2009
EL PUNT. Gavà.

Les entitats que s'oposen al pla de Ponent, que preveu la construcció de prop de 5.000 pisos a Gavà, han convocat un festival de rock per protestar contra l'aprovació per part de l'Ajuntament del projecte d'urbanització, l'últim tràmit que faltava. El Sobrino del Diablo, Chatarra, 7 Grillos, Miguel Sierra, Bonete, Percutor i Los Cojones de Velázquez oferiran dissabte un festival a l'auditori American Lake, al número 11 del carrer de Castelldefels. L'acte començarà a dos quarts de vuit del vespre i serà gratuït. A banda de les actuacions musicals, es projectaran vídeos elaborats pel grup ecologista Quercus i la Fundació Trifòlium, entre d'altres. Les associacions s'oposen a l'edificació en 200 hectàrees que consideren l'últim corredor lliure entre el Garraf i el delta.

CONCENTRACIÓ A GAVÀ CONTRA EL GENOCIDI DE GAZA

Confirmat:

Nota de premsa:

Us informem que aquesta tarda de divendres 9 de gener, hi ha convocada una concentració d'urgència a les 20,00 hores, a la plaça de l'Ajuntament de Gavà, per manifestar el nostre rebuig al genocidi de Gaza. Portarem espelmes.

Hi esteu convidats.

Aturem el genocidi a Gaza!

8/1/09

A GAVÀ, PASSEM DE TOT?

Acabo de rebre un altre missatge, just quan m'estava preguntant si a Gavà som sensibles a esdeveniments com aquestos:

"Proposo una concentració similar a la de Castelldefels, mateix dia, mateixa hora, davant de l'Ajuntament de Gavà. Hi ha gent disposada a mostrar el seu rebuig a la masacre del poble palestí?"

M'agradaria pensar que sí. M'agradaria des-fer el tòpic que ha Gavà la gent passa de tot.

PROU COMPLICITAT AMB LA MASSACRE DEL POBLE PALESTÍ

He rebut la següent convocatòria:

Des de la Plataforma Aturem la guerra de Castelldefels volem convocar-vos a la
concentració amb espelmes pel proper divendres dia 9 a les 20 hores a la Plaça de l'esglèsia. Volem fer arribar el nostre rebuig a la massacre que esta portant a terme el govern d'Israel.
NO A LA GUERRA! NO A L'OCUPACIÓ!

US HI ESPEREM!!!!! !!!!!!!!! !!!!!!!!!


NOTA DE PREMSA
Barcelona, 28 de desembre de 2008

PROU COMPLICITAT AMB LA MASSACRE DEL POBLE PALESTÍ

L'exèrcit d'ocupació israelià està cometent una nova massacre a Gaza. De moment, el resultat d'aquest nou acte de barbàrie ha causat centenars de morts i ferits, incloent-hi un nombre indeterminat d'escolars que, en el moment del primer atac militar israelià, eren conduïts cap a casa des de l'escola. Aquest últim bany de sang de civils palestins, tot i ser el més despietat, no és el primer, ni suposa un canvi de lògica en l'estratègia d’apartheid i colonització israeliana.

És més, ve a culminar el llarg setge israelià a Gaza, que de moment, per una part, ha merescut diversos pronunciaments no vinculants per part de diversos organismes internacionals i, per altra part, s’ha de destacar que les decisions que sí són vinculants han estat sistemàticament ignorades per els diversos governs israelians. Fa mesos que el poble palestí de Gaza viu una situació completament insostenible, atrapat dins d’un veritable camp de concentració, privat de
recursos, de queviures elementals, de cap possibilitat de desplaçar-se, encerclat per l’exèrcit israelià i amb les fronteres d’Egipte tancades.

Davant d'aquesta situació, no podem quedar-nos de braços plegats. La nostra inacció alimenta la complicitat dels governs de la Unió Europea. En lloc de pressionar el govern d’Israel per les greus i sistemàtiques violacions de drets humans, crims de guerra i incompliment sistemàtic del dret internacional, el passat 9 de desembre els governs europeus van decidir enfortir les relacions comercials de la Unió Europea amb l'Estat d'Israel, sense condicionar aquest acord a la presa de mesures cap a una pau justa a la regió, que respecti els valors propis de la democràcia i dels drets humans. El govern d'Israel, encoratjat també per la manca de crítica nord-americana, ha entès el missatge d’aprovació i actua en conseqüència. Fins i tot a casa
nostra, els departaments de Vicepresidència i d’Innovació,Universitats i Empresa, han posat el seu gra de sorra aquestes darreres setmanes protagonitzant visites a Israel amb l’objectiu “d’impulsar les relacions econòmiques amb Israel”, obviant així els reiterats informes de l'ONU que equiparen el règim d’ocupació israelià amb l'apartheid sud-africà, i que reclamen a la comunitat internacional incrementar la pressió política i econòmica vers l’Estat d’Israel.

Les organitzacions sotasignades ens neguem a l'exercici deshonest i immoral d'equiparar les parts en conflicte. La desproporció de víctimes és aclaparadora -de centenars a una, en aquest cas-. Ens neguem a ser còmplices de la massacre contra el poble palestí. És per això que fem una crida als nostres governants i a tota la societat civil perquè facin seu el compromís amb la cultura de la pau, expressat de manera àmplia i reiterada per la ciutadania del poble de Catalunya. En el moment present, aquest compromís passa per la ruptura immediata de tots els acords de cooperació i associació comercial amb l'Estat d'Israel, en tots els nivells -europeu,
espanyol i català, i per això reclamem:

- Que el govern de l’Estat Espanyol aturi el comerç d’armes amb l’Estat d’Israel.
- Que el govern de la Generalitat suspengui els acords comercials amb Israel que el
departament de Vicepresidència i el d’Innovació, Universitats i Empresa estan
promovent.

Primers signataris: Plataforma Aturem la Guerra, NOVA - Centre per a la Innovació Social, Institut de Drets Humans de Catalunya, ACSUR - Las Segovias, Servei Civil Internacional, CIEMEN, Associació Catalana per la Pau, Sodepau, Xarxa d'Enllaç amb Palestina i Comunitat Palestina de Catalunya.

4/1/09

ROCK CONTRA EL PLA DE PONENT DE GAVÀ

Me ha llegado otra interesante información que os paso:

FESTA DE LA NATURA A GAVÀ
ROCK CONTRA EL PLA DE PONENT

Dissabte dia 10 de Gener a American Lake, C/Castelldefels, 11
Des de les 19'30 i fins a que el cos (policial) aguanti.

Actuacions, jam sessions, projeccions, servei de bar...

ENTRADA GRATUITA

2/1/09

ACTE SIMBÒLIC CONTRA EL PLA DE PONENT DE GAVÀ

M'ha arribat aquest comunicat:

COMUNICAT i CONVOCATÒRIA ALS MITJANS DE COMUNICACIÓ
Acte simbòlic
Esquerra-Gavà demanarà als reis mags la paralització del Pla de Ponent
Els representants institucionals d’Esquerra a Gavà lliuraran demà la carta a uns
reis màgics encarnats per Sarkozy, Obama i el Dalai Lama

Demà dissabte, 3 de gener, a les 11.30 h del matí, Esquerra de Gavà farà un acte
simbòlic aprofitant l’obertura del campament dels carters reials a la ciutat.

L’elementcentral de l’acte consistirà en el lliurament d’una carta al patge perquè la faci arribar on correspongui, i en què es demana l’aturada del projecte urbanístic del Pla de Ponent i la protecció d’aquest espai.

L’acte serà protagonitzat per la presidenta de la secció local, Isabel Lozano, el
portaveu municipal d’Esquerra, Marcel·lí Reyes i la regidora Marta Jiménez. El sobre
està dirigit a uns màgics que no són mebres de la reialesa, sinó que estan
representats pel president de la república francesa Sarkozy, el líder espiritual tibetà Dalai Lama i el president electe nordamericà Obama, en substitució dels tradicionals reis blanc, groc i negre.

El projecte urbanístic està en aquests moments pendent de sentència pel Tribunal
Superior de Justícia de Catalunya, que a principis de 2009 podria dictaminar la legalitat o il·legalitat del projecte municipal d’urbanització, que preveu construir 5000 habitatges en 200 hectàrees actualment lliures, boscoses i agrícoles, situades entre Gavà i Castelldefels, i que constitueixen el darrer connector paisatgístic lliure d’edificacions entre els espais naturals del Garraf i del Delta del Llobregat.

29/12/08

EL PLA DE PONENT DE GAVÀ: UNA INOCENTADA

Me ha llegado este comunicado, que os transmito. En Gavà estamos hartos de que nos cuelguen la etiqueta de INOCENTES. Los gavanenses valoramos lo que de bueno hace este gobierno socialista -junto a sus socios- pero denunciamos todo lo denunciable, como este Pla de Ponent que nos quieren endosar pintándolo de rosa, de verde, de nombres de mujeres (con lo cual conforman a las y los feministas).


6/12/08

CA N'ESPINÓS, UN TROCITO DE GAVÀ

Tengo que reconocer que nuestro alcalde, el señor Balsera, está actuando ejemplarmente en la catástrofe ocurrida en nuestra ciudad. Después de un suceso tan terrible lo que queda es acoger y apoyar a los afectados e ir buscando responsabilidades. En este sentido me siento orgullosa de nuestro alcalde y por éso precisamente me ha sorprendido la foto que aparece hoy en los medios de comunicación, foto de la concentración convocada por el Ayuntamiento en solidaridad con las cuatro personas muertas y las 24 heridas por la explosión de gas en el barrio de ca n'Espinós. Y es por éso mi sorpresa, porque la concentración se ha realizado en la mejor zona de Gavà, delante del Ayuntamiento, un ayuntamiento y una plaza de diseño y no en el barrio donde pasaron los hechos.

No deberíamos avergonzarnos de nosotros mismos, señor alcalde, y ca n'Espinós es un trocito de Gavà. Por cierto, un trocito que nada tiene que ver con otras zonas del pueblo de las que tanto nos enorgullecemos los gavanenses.

3/12/08

EXPLOSIÓN EN GAVÀ

Hace muchos, muchos años, Masía Espinós era una barriada mísera de las afueras de Gavà. Allís acudíamos unos cuantos jóvenes que, con nuestra máquina de escribir pretendíamos forjar el futuro de unos niños que apenas asistían al colegio. No se hasta qué punto pudo influirles aquel voluntarismo espontáneo, el caso es que a lo largo de los años lo único que he sabido de aquella barriada es que se ha convertido en un lugar de tráfico de drogas.

Hoy, al despertarme y oir por la radio que ha habido allí una gran explosión y muchos heridos, lo primero que he pensado es que a perro flaco todo son pulgas. Se que explosiones parecidas pasan en otros muchos lugares, pero la gravedad de lo ocurrido hoy no es ni mucho menos frecuente.

También he pensado (¡cómo nos afectamos cuando las cosas pasan tan cerca nuestro!)que precisamente el alcalde de Gavà que tan orgulloso parece estar de su gestión en el bienestar y progreso de nuestra ciudad, va a tener que cargar con un suceso tan siniestro. Y no se si en la actualidad ese trozo de Gavà llamado Ca n'Espinós sigue siendo la barriada mísera que conocí, ni si es cierto que es uno de los mayores lugares de tráfico de drogas, ni si los niños allí aún no disponen de una máquina de escribir (¿ordenador?).

Sólo se que hoy me duele un trozo de Gavà.

22/11/08

LOS VOTOS SON SERIOS

Estoy confundida. Algo pasa en mi cerebro cada vez que me llega el periódico de Gavà, El Bruguers, que no logro comprender. Me pongo a pensar -para intentar aclararme- qué pensaría yo del funcionamiento de nuestra ciudad si fuera alguien de fuera, no gavanense, a juzgar por lo leíble en dicho medio de comunicación:

- 55 habitatges de lloguer públic
- Conveni per millorar el servei elèctric de la ciutat
- Nova unitat de cirugia a l'Hospital de Sant Llorenç
- Restauració de la pedrera de la carretera de la Sentiu
- Prop de 8000 persones fan activitats als equipaments esportius municipals
- Els joves tenen la paraula
- Gran festa del reciclatge al Parc Municipal
- El Pla de Ponent y el Parc Arqueològic, premiados.
.......... ¡! Me quitaría el sombrero, por supuesto, y querría vivir aquí.

Pero, al llegar a la página de los grupos políticos y leer el primero, el de la portavoz del grupo mayoritario, pensaría que el resto de grupos son unos memos, que lo que proponen son sandeces y que lo único que pretenden es poner obstáculos a la labor impecable que ellos, con sus aliados verdes, realizan. Y entonces pensaría también, si yo no viviera aquí y no conociera lo que pasa, que maldita falta que hace la oposición, sobre todo cuando se les presenta como nada seria.

Pero (otra vez) creo que en el fondo sospecharía que algo no va bien cuando se desprecia de tal manera a los que disienten de algunas de sus propuestas. Porque (también en el fondo) pienso que el fin no justifica los medios, y la señora portavoz del partido mayoritario utiliza el medio de la descalificación para justificar no haber aceptado las propuestas de esos otros partidos que tienen detrás suyo un montón de votos que sí son serios. Entonces pensaría que esa señora éso no lo tiene en cuenta, y desconfiaría de ella y de sus actuaciones.

Bien, me parece que algo me he aclarado.... Uff!!

El tema del premio al Pla de Ponent merece más tiempo del que puedo dedicarle hoy.

13/11/08

IMAGINANDO GAVÀ






Decidido: tengo que buscar rutas para caminar por Gavà que no me llenen los pulmones de aire contaminado, gases que expulsan los coches por sus traseros y que entran directos por las vías respiratorias, mientras cumples con la receta del médico: camina media hora diaria. Claro está que tenemos montaña (aún) en Gavà y que es el sitio más indicado para caminar. Pero es que una no tiene tiempo de salir de día y la verdad es que la montaña de noche... ¡miedosilla que es una!. También tenemos playa, pero hay que tener tiempo para desplazarse hasta allí, cosa que no es mi caso.

Hoy, mientras hacía mi último recorrido por las calles céntricas del pueblo, mientras intentaba contener la respiración para no tragarme las excrecencias de los coches, he pensado en la contaminación que debe de haber en el medio ambiente, pues a cualquier hora los coches invaden las calles. Ya se que no es sólo cosa de Gavà, pero da la casualidad que es aquí donde vivo y donde viven algunas de las personas que yo quiero. Por éso me quejo. Por éso quisiera que, aunque no fuera una medida muy popular, los coches los dejásemos en las afueras del pueblo, en aparcamientos habilitados para ello y, aparte de los vehículos comerciales, solo circularan por Gavà peatones y bicicletas, patines....

CAMBIO DE DIRECCIÓN

Os comunico que me he mudado de blog por motivos técnicos. He ordenado la información y a partir de ahora iré publicando en
http://revista-gavanense.blogspot.com/.
¡Gracias por vuestra visita!

PONENT.... EL DEL PLA

PONENT.... EL DEL PLA